Căderea părului- ce e de făcut? | eZestre | Zestre pe stil nou

Căderea părului- ce e de făcut?

photo 1615418098934 5dfdff1318a6 1

O persoana pierde zilnic, in medie, intre 50 si 100 de fire de par, cel mai adesea in timpul dusului, uscarii sau perierii parului. Caderea parului este, asadar, un proces normal, prin care firele imbatranite sunt inlocuite cu altele noi, care vor creste din acelasi folicul. Pierderea unui numar mai mare de fire de par poate ascunde insa diferite afectiuni sau carente.

Printre afectiunile care pot determina caderea parului se numara:

  • Dereglarile hormonale 
  • Bolile de piele
  • Traumatismele fizice
  • Infectiile
  • Sindromul ovarelor polichistice
  • Stresul
  • Unele afectiuni autoimune

Nu doar afectiunile pot sa duca la pierderea parului, ci si aspecte ce tin de genetica sau stil de viata. Uneori, in ciuda unei ingrijiri ca la carte si a unui organism sanatos, caderea parului este ereditara si aproape imposibil de contracarat.

  • Mostenirea genetica
  • Varsta
  • Alimentatia deficitara
  • Greselile in ingrijirea parului si factorii de mediu

O cauza frecventa a caderii parului este reprezentata de carenta unor vitamine sau minerale.

  • Carenta de fier are printre consecinte si caderea parului. Galbenusul de ou, ficatul de pasare si carnea rosie se numara printre alimentele bogate in fier. Vegetarienii pot introduce fierul in alimentatie consumand spanac, patrunjel, rucola, naut, linte si smochine.
  • Lipsa proteinelor din alimentatie incetineste procesul de regenerare a parului. Pieptul de pui, tonul, soia, nucile si ouale sunt printre cele mai bogate surse de proteine.
  • Deficitul de zinc poate contribui la pierderea podoabei capilare. Zincul poate fi gasit in oua, fasole, carne rosie, piersici, caise si grau incoltit.
  • Vitamina B12 previne anemia si are un rol important in sanatatea si frumusetea parului. Din acest motiv, o carenta a acestei vitamine poate determina si caderea parului. Principalele surse de vitamina B12 sunt carnea, ouale si lactatele fermentate, dar si unele alimente de origine vegetala (algele, ciupercile Shitake).
  •  Excesul de vitamina A poate determina caderea parului.

Caderea parului la barbati

     Aproximativ 40% dintre barbati sunt afectati de caderea parului pana la varsta de 35 de ani, intre 35 si 60 de ani. De cele mai multe ori, caderea parului la barbati, caracterizata de subtierea si retragerea parului, este cauzata de mostenirea genetica, persoanele afectate avand foliculi de par cu o sensibilitate genetica la dihidrotestosteron, un metabolit biologic activ al testosteronului, produs mai ales la nivelul prostatei. Dincolo de factorii genetici, un rol important il are si stilul de viata, diverse studii evidentiind o legatura semnificativa intre fumat si alopecie, in cazul barbatilor.

Caderea parului la femei

In cazul femeilor, cele mai intalnite cauze ale caderii parului sunt schimbarile hormonale, inclusiv cele asociate afectiunilor tiroidiene, carenta de fier (anemia), lipsa vitaminei B12 si scaderea brusca in greutate. Unele studii mentioneaza ca principale cauze anemia si stresul emotional.

Ce consumam pentru a avea un par sanatos

Dieta care previne caderea parului este bogata in:

  • Omega-3 – somon, nuci, soia, fasole, seminte de in
  • Fier – ficat de porc, spanac, cereale integrale
  • Zinc – carne de vita, porc si pui, ciuperci, fasole, nuci, seminte de dovleac
  • Seleniu – oua, carne de vita, pui, curcan, peste, ciuperci, cereale, ceapa
  • Vitamina A – morcovi, spanac, dovleac, cartofi dulci, rosii, piersici, mango
  • Vitamina C – patrunjel, cimbru, usturoi, sparanghel, ardei gras, varza, conopida, kiwi, portocale, grepfrut, coacaze, zmeura
  • Complexul de vitamine B – cereale integrale, nuci, alune, migdale, fasole, mazare, broccoli, lapte de vaca, lapte de capra, ton, somon, fructe de mare

Remedii:

  • Masca de par cu galbenus de ou si ulei de masline se obtine simplu, din amestecul a 2 galbenusuri de ou cu 2 linguri de ulei de masline. Inainte de a lasa tratamentul sa actioneze, timp de aproximativ o ora, este recomandat sa realizam un masaj al scalpului, in asa fel incat ingredientele sa patrunda in firul de par.
  • Masca de par cu mustar se realizeaza din 2 linguri de mustar pudra, 1 galbenus de ou, 2 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de zahar si 2 linguri de apa. Compozitia se aplica doar la nivelul scalpului, se acopera cu un prosop cald si se mentine astfel timp de 30 de minute – 1 ora, inainte de a fi indepartata cu apa calduta.
  • Putem aplica tratamente cu ulei de ricin, ulei de cocos sau ulei de jojoba.

Nu uita!Spalarea parului de 2-3 ori pe saptamana. Nu este indicata spalarea mai frecventa deoarece sunt indepartate uleiurile naturale care protejeaza firul de par (este afectata bariera hidrolipidica a scalpului).

photo 1561444326 baba43294667

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu utilizarea lor. Pentru mai multe informatii puteți consulta Politica de confidențialitate a datelor personale.