Vrei sa incepi sa alergi? Cateva sfaturi

photo 1610969544920 47371c6d0d17

Te gândești de ceva timp că este momentul să renunți la stilul de viață inactiv? Consideri alergarea un punct de pornire bun, dar nu știi ce trebuie să faci pentru a te asigura că practici această activitate în siguranță?Iată ce trebuie să știi și să faci pentru a te bucura de noua ta pasiune:

  • Investește în echipament
  •  Perioada de acomodare cu efortul durează între 4 și 6 săptămâni. Înarmează-te cu răbdare și nu uita motivul pentru care ai început să faci asta.
  • Una dintre greșelile frecvente ale începătorilor este că vor să alerge (prea) mult din prima zi de antrenament. Nu-i nicio rușine să începi încet; chiar este recomandat.
  • Cea mai eficientă metodă de a preveni accidentările, indiferent de sportul pe care îl practici, este încălzirea. 
  • Hidratează-te și mănâncă corect
  • Ca începător vei fi entuziast și dornic să faci cât mai mult într-o perioadă cât mai scurtă. Reține că zilele de odihnă sunt la fel de importante ca cele de antrenament. Ele permit mușchilor să se refacă și ție să îți reumpli rezervorul de energie.
  • Fii consecvent

  • Concentrează-te pe urcări/Fii atent la coborâri.

Mai mult decât atât, femeile au nevoie de o bună susținere a bustului, în timpul alergării. Bustierele sau sutienele suport, asigură suportul de care acestea au nevoie, atunci când practică joggingul.  Optează pentru pantofi sport care să asigure aerisirea picioarelor, în timpul efortului și care să îndeplinească rolul de amortizor.

Ideal este să consumi alimente sățioase cu două-trei ore înainte de jogging. Dacă acest lucru nu este posibil, optează doar pentru o gustare ușoară, cu 30 minute înainte de a alerga. Este recomandat să bei apă cu 30 minute înainte de jogging. Dacă intenționezi să alergi pentru mai mult de 30 minute, este indicat să faci o pauză în timpul alergării, în care să bei apă, cu înghițituri mici.

Asigură-te că menții o postură corectă în timp ce alergi – Spatele trebuie să fie drept, privirea îndreptată înainte, iar umerii nu trebuie să fie lăsați. Coatele se îndoaie la 90 de grade și trebuie să le ții pe lângă corp, în timp ce alergi. Ține palmele deschise, încordează puțin abdomenul și ridică genunchii cât este necesar pentru a folosi mușchii picioarelor eficient.

Iti poti imbunatati distantele cu pana la 10% saptamanal, dar asta depinde foarte mult de distanta saptamanala de la care incepi. De asemenea, asigura-te ca iti poti programa o saptamana mai usoara la fiecare patru saptamani pentru a preveni suprasolicitarea si accidentarile. Alergarea pe rampe iti va imbunatati rezistenta. Totodata iti va imbunatati si viteza, din moment ce miscarea urcarii unei rampe simuleaza piciorul ridicat in timpul sprintului.

Perioada de alergare este, de cele mai multe ori, dictată de timpul disponibil în programul cotidian. Nu există restricții legate de o perioadă anume, dar specialiștii recomandă să te oprești din alergare cu două ore înainte de a te pune la culcare. Organismul tău îți va dicta când se simte mai bine.

photo 1550259979 ed79b48d2a30

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu utilizarea lor. Pentru mai multe informatii puteți consulta Politica de confidențialitate a datelor personale.